בחירות לכנסת 2019 מזווית של פרסום ושיווק

בחירות לכנסת 2019 מזווית של פרסום ושיווק

בחירות לכנסת 2019 מזווית של פרסום ושיווק

בחירות לכנסת 2019 מזווית של פרסום ושיווק

בחירות לכנסת 2019 מזווית של פרסום ושיווק

בחירות לכנסת 2019 מזווית של פרסום ושיווק

בחירות לכנסת 2019 מזווית של פרסום ושיווק

בחירות לכנסת 2019 מזווית של פרסום ושיווק

בזמן שנתניהו עסוק בלחיצת ידיים לכל מנהיגי העולם, השקפת האג'נדה ועוצמת המנהיגות שלו, שאר המתמודדים לראשות הממשלה ולכנסת עסוקים בעיקר בלכלוך על ביבי.
מה זה בעצם אומר מבחינת שיווק?  יש את המותג- ביבי, ויש את כל השאר- אנטי ביבי (אנטי-מותג).
בואו נבחן את הקמפיין של ביבי ושל שאר המתמודדים ונבין לעומק את ההבדל בין "מותג" לאנטי-מותג. 

נתחיל בקאברים השונים:

בנימין נתניהו– בקאבר אנו רואים סרטון בו הוא  נפגש עם מנהיגים בכל רחבי העולם שמקבלים אותו בחיוך, בלחיצת יד, מראה עד כמה הוא אהוב בקרב מנהיגים שונים בעולם. הסרטון דינאמי מרגש מראה על עוצמה ומנהיגות.
הסלוגן שלו הוא ליכוד– ליגה אחרת שוב הסלוגן מרמז על כך שביבי נמצא בליגה אחרת ובכלל לא סופר את המתחרים שלו. 

בני גנץ– בקאבר אנחנו רואים את פניו של בני גנץ, הוא מביט למי שמסתכל עליו לתוך העיניים.
התמונה עברה ריטוש מאוד גס וניתן להבחין בו. למרות שהוא מנסה לייצר כאן מומנטום אישי ואנושי בעזרת המבט הישר הריטוש והבהרת צבע העיניים יוצרים אפקט מלאכותי כמעט כמו של בובת ראווה המביטה עלינו.
הסלוגן שלו הוא "ישראל לפני הכל", להבדיל מביבי בני מראה, או לפחות מנסה להראות שההתמקדות שלו היא המדינה ורק על טובתה הוא חושב. לכאורה מסר סותר את כל מה שביבי מייצג.

יאיר לפיד– תמונת קאבר שלו עומד באמצע רחבה וקהל עוטף אותו 360 מעלות. יאיר לפיד הוא פרפורמנס.  הוא אוהב להרגיש במרכז הקהל, במרכז העיניים, הוא שחקן סוליסט וזה בא לידי ביטוי חזק בקמפיין של כחול לבן.

אביגדור ליברמן (איווט)– בקאבר שלו אנחנו רואים אותו גם מיישר מבט אל עבר הבוחרים בצילום נקי ומסורתי
(להבדיל מהתקריב של בני גנץ) הסלוגן שלו הפעם לבחירות הוא : "כן למדינה יהודית, לא למדינת הלכה". הפעם הוא הולך על חביב הקהל שמתנגד למדינה דתית וקואליציה החרדית בראשות ביבי. למרות שכדאי לזכור כי ליברמן תמיד עשה דילים עם החרדים. 

או, עכשיו מגיעים לחלק המעניין וזה עמודי הפייסבוק שלהם.
נתחיל בנתניהו, הפוסט המוצמד לראש הדף מראה לנו קליפ (הג'ינגל של ביבי לבחירות האלה) בכיכובו של הזמר מאור אדרי, "הפזמון יאללה פוטין, יאללה טאמפ עלו לנו לירושלים", "ביבי לא ינוח ולא ישן" בשביל לדאוג למדינה.
פייר, קליפ מושקע שמדבר על החוזקות של ביבי, עם ליהוק ענק כמו שראוי לכל מותג לעשות לרגל השקת השנה. 

כמו כן הוא דואג לעדכן את כל עם ישראל במעשיו בהתקדמותו בחו"ל.

דואג לשדר ביטחון בתפקיד, מראה על השליחות שלו כנבחר הציבור, מה הם הישגיו לאורך השנים ועוד.

הוא דואג להראות אנשים, פרצופים, דרמה והכל בהקשר החיובי והחזק של מחל. זה לא קמפיין השמצות אל ההפך הוא מראה שאין לו בכלל צורך בכך הוא מספיק חזק ויודע מה הוא שווה בקיצור- מותג מליגה אחרת

בני גנץ
הפוסט המוצמד של בני גנץ מכניס אותנו אסטרטגית קמפיין ההשמצות מהשניה הראשונה.
הוא משמיץ את נתניהו על ביקורו בבריטניה, תוך הפצרה על כך שאת תושבי קריית שמונה הוא לא מבקר ושכח אותם לגמרי. האם שליחות בינלאומית לא חשובה מספיק? אפשר להתווכח על זה, בואו נמשיך לבחון את העמוד.. 

הפוסט לאחר מכן הוא מספר על השליחות שלו בשביל העם, אם תיכנסו לעמוד תשימו לב שלאורך כל הראיון הוא לא מדבר על האג'נדה שלו והמנהיג שהוא רוצה להיות, אלא מה הוא הולך לעשות "לא כמו ביבי". 

בדף פייסבוק של יאיר לפיד קמפיין "רק לא ביבי" עולה שלב

גם ליברמן מתרכז קמפיין רק לא ביבי

ובכן במילים אחרות, אתם לעולם לא תראו את מותג קוקה קולה מלכלך על פפסי, אתם לעולם לא תראו את APPLE מלכלך על SAMSUNG כמו שלעולם לא תראו מותג שמכבד את עצמו מלכלך על מותג אחר.
לכן, מקרה הבוחן כאן בא להראות לכם את ההבדל. ההבדל בין פוליטיקאי המתייחס לקמפיין הבחירות כאל מותג, חזק מוערך, ידוע "ליגה אחרת", וקמפיינים נלווים של היריבים המתפרשים כ- "רק לא ביבי" בעצם כולם דוגלים באותה האסטרטגיה להרוס את מותג העל.
לסיכום זכרו, רבים ניסו לסגור את קוקה קולה, רבים ניסו להגיד כמה APPLE זה רע, אבל שום דבר לא ימנע ממותגי העל האלה להתקיים, ובגדול!
כי גם כאשר מדברים עליהם באופן שלילי – מדברים עליהם!! זה העיקר.

כדי לקבל את הפרקים הבאים ישירות למייל, הזינו דוא"ל:

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
אודות שי עגיב

אודות שי עגיב

יזם, אומן שיווק דיגיטלי עם תשוקה לאסטרטגיה וקריאייטיב, יועץ ומרצה לשיווק ופרסום.
המייסד של נטו נט - משרד פרסום דיגיטל בוטיק לשיווק בארץ ובחו"ל.

אל תשמרו את הידע לעצמכם, שתפו!

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook

קבלו אוטומטית את המאמרים הבאים ישירות למייל

פרקים אחרונים

מה עוד מעניין אתכם? נסו את החיפוש למציאת תוכן נוסף

קבלו את המאמר הבא ישירות למייל!