דפנה ליאל מספרת על עיתונאות פוליטית בעידן הדיגיטלי.
דפנה ליאל כתבת הכנסת בחברת החדשות של ערוץ 2 הגיעה אלינו לסוכנות נטו נט כחלק מכתבת מגזין בנושא קמפיינים פוליטיים והיכולות של הפוליטיקאים להשפיע על הקהל בעולם הדיגיטל ע"מ לדון בסוגיית הכח שהרשת מעמידה לפוליטיקאים, במיוחד כאלה עם יכולות ותקציבי פרסום.
ניצלנו את ההזדמנות לראיין חזרה את דפנה על העולם המרתק של תקשורת בעידן הדיגיטלי.
דפנה סיפרה כמה חשוב לה להעלות כתבות גם לרשת ואיזה סוגי תכנים מתאימים.
דיברנו על המגוון הפלטפורמות הרחב כיום הכולל את השימוש בטוייטר, פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם וכו..
לשאלתי על השימוש שהיא עושה במקורות מידע מהרשת, ענתה דפנה כי דווקא מחקרים ואירועים לא נעשים ברשת מישום שסיקורים פוליטיים מגיעים אליה בד"כ ממקור ראשון, קרי מהאנשים עצמם.
צפו בראיון הקצר:
שי ציין כי החלוקה בין המסכים עתידה לשנות את הדרך בה אנו צורכים תוכן אך לדעתו הטלויזיה לא הולכת להיעלם מהנוף, היא פשוט תעשה יותר דיגיטלית ואינטראקטיבית.
דפנה מנקודת מבט של כתבת כנסת ופוליטיקה סיפרה שהיא מייצרת ע"י התוכן הממוקד שלה קהל מפולח וממוקד משל עצמה שצורך ואוהב את התכנים שלה, נוצר לפעמים בעקבות כתבות מסויימות ממש שיח שיכול להוביל המשך התפתחויות מעניינות אם זה קולות נוספים שאולי לא אוזכרו בכתבה וכדומה וזה סוג של פידבק אינטראקטיבי שנותן אורח חיים לכתבות גם אחרי שהן לא משודרות יותר.
האזינו לפודקאסט: [עושים פוליטיקה] איך הפכו הפוליטיקאים לעיתונאים והעיתונאים לפוליטיקאים? – עמית סגל איך כניסת הרשתות החברתיות והאינטרנט לעולם התקשורת השפיעו על הפוליטיקה? האם העיתונאים הפכו קצת לפוליטיקאים בעצמם? למה התקשורת מעולם לא היתה אובייקטבית? דפנה ליאל מארחת בפרק הזה את העיתונאי עמית סגל, אחד מאנשי התקשורת הבולטים בישראל, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות בערוץ 2, לשיחה מרתקת על הקשר בין פייסבוק, טוויטר, פוליטיקאים ותקשורת.