איך למצוא לקוחות טובים בדרך שבה מוצאים מסעדות טובות?
קהל יעד טוב זה בדיוק כמו אוכל טוב, אם תבינו את זה הבנתם הכל.
אני נותן פה פרשנות שלי למאמר מעניין שקראתי ועושה הקבלה יפה בין המזון שאנו אוכלים לבין קהל היעד שלנו ומציג קווי דימיון מאוד מוצלחים בניהם לחיוב ולשלילה, למאמר המלא באנגלית הקליקו פה.
הגדרה נכונה של קהלי המטרה אליהם העסק מכוון היא שלב הכרחי בכל עסק מוצלח.
פילוח נכון של הקהלים שלכם יעזור לכם להגדיר טוב יותר את הקמפיין ובסופו של דבר יביא לתוצאות עסקיות טובות יותר.
רגע, אז יש לי יותר מקהל אחד? נכון מאוד, וזה דומה מאוד לבחירת מסעדה לאכול בה:
השאלות שנשאל את עצמנו על המקום בו נרצה לסעוד הם אותן שאלות שנשאל את עצמנו על בחירת קהל היעד מטרה שלנו,
כי האוכל שלנו הוא בעצם קהל היעד שלנו:
שאלה ראשונה: האוכל פה טרי?
ברור לנו כשמש שמזון פג תוקף זו ארוחה מאוד רעה וכך גם קהל פג תוקף יוביל לתוצאות גרועות.
אין על קהל טרי שהיה אקטיבי לאחרונה, זהו הקהל הטוב ביותר משום שהם זמינים ויותר רלוונטיים להצעות שלנו.
שאלה שניה: האם התפריט שלנו מכיל מרכיבים ייחודיים?
רוב הארוחות הבלתי נשכחות בחיי היו עשויות ממרכיבים יחודיים, כאלו ששילובם יחדיו יצר קומבינציות מפתיעות.
בדיוק כך גם אצלנו – תוכן ייחודי (שאלו המרכיבים) יכול ליצור עיניין וחשיפה לקהל יעד ייחודי ומפתיע (כבר אמרנו שקהל היעד = אוכל), אז קיבלנו קומבינצייה יחודית של קהל יעד.
השלב האחרון הוא התאמת פרסום או הצעה ייחודים אל הקהל ע"מ ליצור תוצאות גורמה.
שאלה שלישית: האם קיימים מספר רב של אנשים במסעדה שבה אנו מעוניינים לסעוד?
ידוע שמסעדה טובה תהיה לרוב מלאה, לרוב זו אינדיקציה לארוחה מוצלחת יותר ממקום שומם לכן נוצר אפקט העדר.
כל המתחרים שלנו רוצים לאכול אוכל טוב ואם המסעדה (השוק) מכילה אוכל טוב (קהל יעד טוב) הם היו שמחים לאכול שם את קהל היעד שלנו ואז זו מלחמת סכום אפס בה כולם מפציצים עם אותם מסרים את הקהל (נשמע מוכר?).
לכן החוכמה היא למצוא את המסעדות האיכותיות שהמתחרים שלנו לא יכולים או לא יודעים איך להגיע אליהם והסוד לכך הוא פשוט – התוכן והמסר שנעביר יהיו בעלי ערך גבוהה יותר משל המתחרים שלנו כך שהבידול והתפיסה הערכית שלנו בעיני קהל היעד תהייה ייחודית.
למצוא מסעדה ייחודית זה כמו למצוא קהל יעד שהוא VIP – הם מכילים מרכיבים ייחודיים וטריים, הם יקרים, הם מאוד מבודלים ואיכותיים ויכולים ליצור חוויה בלתי נשכחת עבורנו ועבור עצמם (עבור העסק שלהם, כלקוחות שלנו) לכן הם גם הנחשקים ביותר וכולם בשוק שלנו היו רוצים אותם לעצמם.
האם זה אומר שאנחנו צריכים לחפש רק מסעדות יוקרה (לקוחות VIP) ?
בעולם אידיאלי – בכיף, במציאות של ימנו – ממש לא.