במיוחד לבעלי עסקים ומנהלי שיווק: תוכנית עבודה עסקית ושיווקית לסגר הכללי בחגי תשרי.

במיוחד לבעלי עסקים ומנהלי שיווק: תוכנית עבודה עסקית ושיווקית לסגר הכללי בחגי תשרי.

במיוחד לבעלי עסקים ומנהלי שיווק: תוכנית עבודה עסקית ושיווקית לסגר הכללי בחגי תשרי.

במיוחד לבעלי עסקים ומנהלי שיווק: תוכנית עבודה עסקית ושיווקית לסגר הכללי בחגי תשרי.

במיוחד לבעלי עסקים ומנהלי שיווק: תוכנית עבודה עסקית ושיווקית לסגר הכללי בחגי תשרי.

במיוחד לבעלי עסקים ומנהלי שיווק: תוכנית עבודה עסקית ושיווקית לסגר הכללי בחגי תשרי.

במיוחד לבעלי עסקים ומנהלי שיווק: תוכנית עבודה עסקית ושיווקית לסגר הכללי בחגי תשרי.

במיוחד לבעלי עסקים ומנהלי שיווק: תוכנית עבודה עסקית ושיווקית לסגר הכללי בחגי תשרי.

כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לצאת חזקים יותר אחרי תקופת הסגר בחגים

זה הולך ונהייה קשה יותר..

מאז פרוץ המגפה העולמית בפברואר העולם השתנה, הכלכלה בטלטלה ועסקים רבים מצאו עצמם בתוכנית “הישרדות” משלהם. התקופה של היום מאתגרת את העסקים לחשוב מחוץ לקופסא, להילחם בתחושת חוסר הוודאות הן הכלכלית והן הרגשית הבאים לידי ביטוי בכל המעטפת של העסק (ספקים, לקוחות, עובדים, פיצויים וכו’). אנחנו בנטו נט כאן כדי להזכיר לכם כי למטבע שני צדדים ודווקא מתוך מצבים מאתגרים כאלה צומחות הזדמנויות שיכולות לעשות את כל ההבדל.

אבל הדיגיטל מתקדם מהר יותר מהמיתון..
המציאות של היום גרמה לעולם להתקדם, ולהתקדם מהר. כולנו זוכרים את התחזיות על עולם עתידני אי שם ב- 2050 שכולו מבוסס על אתרי e-commerce, ושיח פנים אל פנים כמעט ולא קיים  כך שתרבות הצריכה נראית אחרת לחלוטין. הנבואה הגשימה עצמה מוקדם משציפינו.

המגמה העולמית מראה גידול של מעל 70% ברכישות אונליין לעומת צניחה (בהתאמה) בחנויות הפיזיות, המניות של חברת ZOOM ו- BELIVE קפצו לשמיים, ותרבות הצריכה כולה מבוססת על social proof ותוכן איכותי בדיגיטל

רבים מהעסקים וחברות כבר הבינו לאן המגמה הולכת החלו לפעול במהירות כדי להתאים את עצמם למציאות החדשה, ואילו עסקים אחרים עדיין דבקים במחשבה שהחיים יחזרו לקדמותם אחורה יחד עם הטכנולוגיה..
כיום כולנו כבר מבינים שעסקים שלא מתאימים את עצמם למצב החדש לצערנו לא ישרדו לטווח הרחוק.

חשוב לראות את התמונה במלואה, העולם לא עצר מלכת, אנשים לא הפסיקו לקנות (קונים ואפילו יותר בנישות רחבות) אבל גם הדרך אל הרכישה השתנתה.
איך זה בא לידי ביטוי? תהליך הרכישה הפך למושכל הרבה יותר במונחי עלות מול תועלת. אנשים משווים מחירים, חברות, תנאי רכישה, נוצרו סטנדרטים גבוהים יותר כדוגמת אלו שאמזון הביאה לשוק, תנאי רכישה וביטול, שירות לקוחות וחויית לקוח, מועדי אספקה,  התייעצויות במעגלים קרובים ורחוקים בקבוצות ובסוף מקבלים את ההחלטה שאטרקטיבית ביותר עבורם. 
איזה שינויים תכל’ס צריך לעבור העסק כדי להתאים את עצמו לתקופה?

  • יש לאפשר ככל שניתן רכישה באונליין של המוצר שלכם, או חלק ממנו, או מוצרים\שירותים משלמים העיקר שתכניסו  אפשרות רכישה, אפילו אחת, בצורה דיגיטלית – תהיו יצירתיים, זה צעד קטן לאדם, שיכול להיות צעד ענק בעתיד של התוצאות העסקיות שלכם..
    במידה ואין לכם אפשרות כזאת, המינימום הוא היכולת להזמנה טלפונית או להכניס את אחד התהליכים באמצעות שיחת זום, ווצאפ, וכו. 

 

  • ממולץ שתתחילו לבצע מכירות מותאמות לקוח- לגשת ללקוחות שלכם בהבנה והכלה ולהיכנס גם לנעליים שלהם, גם להם לא קל בתקופה הזו ואנו יכולים לבוא לקראתם באמצעות תנאי תשלום נוחים, הטבות, לתת את תחושת הביטחון והאחריות שאנחנו מוכנים לקחת צעד קדימה וכמובן ככל שניתן ורלוונטי מבצעים למוצרים חדשים וכו. במידה ואתם סוכנות תיירות, צימר או מלון, כדאי לבוא לקראת הלקוחות שלכם בתנאי ביטול הוגנים ומותאמים לתקופה. כך, תפיגו את החששות והרכישה/ההזמנה תבוא בקלות יותר.

  • תהיו בולטים! עליכם להיות דומיננטים בתחום שלכם ברחבי הרשת כך תקבלו פניות/רכישות רבות יותר, תהפכו לזכירים ותתרחבו כמותג.

  • תנו ערך מוסף ללקוח שלכם, תנו להם סיבה טובה לעקוב אחריכם באינסטגרם או בפייסבוק, תייצרו זהות וערכי מותג ייחודיים משלכם.

  • היו אמינים- תנו את השירות הטוב ביותר, תהוו אוזן קשבת ללקוחות, תנו את כל המידע והשקיפות שהם צריכים כדי לקבל החלטת רכישה.

  • תבדילו בין לקוחות חדשים וותיקים אבל תעריכו את כולם- אל תהיו עוד חברה שנותנת הטבות “למצטרפים חדשים” אלא תזכירו גם ללקוחות הוותיקים למה מלכתחילה הם בחרו בכם ועד כמה זו הייתה בחירה נכונה. 
 

איך תיישמו את זה כבר בתקופת הסגר?

התחילו מחידוש וחידוד האסטרטגיה העסקית והשיווקית שלכם.
אתם אולי תופתעו לדעת אבל מרבית העסקים (ואנחנו מדברים גם על הגדולים ביותר בשוק) לא התאימו את האסטרטגיה השיווקית והעסקית שלהם למצב, אז אם גם אתם לא הספקתם זה בדיוק הזמן:

✓ חקרו את קהלי היעד שלכם לעומק מזויית המציאות החדשה.
✓ נתחו מתחרים- רשמו נקודות לשיפור ושימור בעסק שלכם אל מול המתחרים לטוב ולרע. 
✓ הגדירו הצעת ערך ייחודית שמבדלת אתכם מהמתחרים (USP) במיוחד בתקופה זו. 
✓ הגדירו יעדים ומטרות ברורות עבור העסק שלכם.

חידוד האסטרטגיה יסייע לכם להתמקד בעיקר ולבנות לעצמכם תוכנית בעלת מטרות ויעדים ישימים ומותאמים לתקופה, אנחנו רואים את ההשלכות של זה על לקוחות המשרד ודוחפים את קדימה גם גיוון בפיתוח העסקי ולא רק השיווקי, התוצאות – בהתאם.

הגדילו חשיפה ומעורבות לעסק שלכם
הגדלת החשיפה והמעורבות לעסק שלכם תסייע לכם בשניה שהסגר יגמר, יהיה לכם קהל חדש ופוטנציאלי של צרכנים אפשריים, מה שיגדיל את המכירות בעתיד הקרוב. איך עושים זאת?

 

✓ פתחו ערוצי מדיה נוספים כמו יוטיוב/טוויטר/לינקדאין/קבוצת פייסבוק/קבוצת וואטס’אפ/ טיקטוק וכו. 
✓ תקימו מערכי גרילה
✓ תתחילו לתפעל בלוג במדיה חינמית  ותדאגו לתחזוקתו הקבועה. 
✓ תהיו פעילים בקבוצות פייסבוק, whatsapp רלוונטיות לקהל היעד שלכם.
✓ תגבשו שפה מיתוגית אחידה וזכירה – אם אין לכם לוגו ושפה מיתוגית זה הזמן!
✓ תצרו תוכן אותנטי, בעל ערך מוסף עבור קהל היעד שלכם- כגון דיוורים, תחרויות, אתגרים וכו. 
✓ תקימו  Google My Business (ואם יש לכם – שפרו אותו) 
✓ תפיקו סרטונים, מדריכי מוצר, תמונות סטיילינג ועוד תוכן חזותי
✓ תפיקו תוכן כתוב, סקירות מוצר, חוות דעת, ביקורות ועוד.


צרו תקשורת מבוססת אונליין עם הלקוחות שלכם

✓ בניית מערכי הרצאות וובינר שנותנים ערך מוסף למוצר שלכם 
✓ חשיפה ב- LIVE של מוצר או שירות חדש 
✓ ייעוץ אונליין/אבחון/אימון/טיפול ובעצם כמעט הכל

יש לכם אתר e-commerce?

זה הזמן לשפר אותו!

✓ עדכון ביקורות 
✓ עדכון תמונות 
✓ שיפור תיאור מוצרים 
✓ בלוג אתר
✓ שכתוב תוכן אתר לטובת SEO

 

חוקים נוספים שיעזרו לכם להגדיל את היקף המכירות:

ערך המוצר מול מחיר
כדי שהמכירות ישגשגו, ערך המוצר שלכם חייב להיות גבוה ביחס למחיר.
במידה והמוצר שלכם ייחשב בעיני הלקוח כמוצר יוקרתי, כמענה לבעיה, הלקוח יהיה מוכן לשלם את מחיר.
לכן בכל מפגש עם הלקוח שלכם הוא חייב להבין את הערך של המוצר שלכם אל מול המתחרים.

אל תחכו שלקוחות יבואו, תגיעו אליהם!
אל תהיו שאננים ותחכו שלקוחות יפעילו יוזמה אישית ויביאו לכם מכירות- זה לא יקרה על אוטומט!
לכן, חשוב שאתם תגיעו דווקא עכשיו ללקוחות שלכם.

אחד הפתרונות הכי קלים: רכזו את כל בסיס הלקוחות שלכם שאי פעם התעניין בשירות שלכם (גם אם לא רכשו- הם עדיין רלוונטים). אם אין לכם מערכת שעושה את זה אוטומטית כדאי לשקול לשלב אחת בעסק שלכם.
פנו אליהם באמצעות הצעה אטרקטיבית מיוחדת, מתוך פניה אישית: דיוור אישי, וואצאפ, טלפון וכו. פעולה זו עם ההצעה הנכונה יכולה ליצור לכם המרה של אחוזי מכירות משמעותיים.

אתם עוד כאן? יש לכם הרבה עבודה!
אל תשכחו להשאיר תגובה קטנה, לעשות לייק פה בצד ואם תשתפו תקבלו תודה אישית!
ונתראה בבלוג הבא, שנה טובה. 

כדי לקבל את הפרקים הבאים ישירות למייל, הזינו דוא”ל:

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
אודות שי עגיב

אודות שי עגיב

יזם, אומן שיווק דיגיטלי עם תשוקה לאסטרטגיה וקריאייטיב, יועץ ומרצה לשיווק ופרסום.
המייסד של נטו נט - משרד פרסום דיגיטל בוטיק לשיווק בארץ ובחו"ל.

שלחו בווצאפ לחברים או שתפו בפייסבוק

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook

הרשמו וקבלו את המאמרים ישירות למייל

הפרקים האחרונים

במיוחד לבעלי עסקים ומנהלי שיווק: תוכנית עבודה עסקית ושיווקית לסגר הכללי בחגי תשרי.

איך תדאגו שתהייה לכם שנה טובה?
תעבדו חזק יותר בתקופת הסגר של חגי תשרי על פיתוח עסקי, אסטרטגיה שיווקית, וכל תוכניות המגירה שאף פעם לא היה לכם זמן עבורם
כל הפרטים בבלוג הז’ורנל של נטו נט:
מה תוכלו לעשות בתקופת הסגר?

קרא עוד »

מה עוד מעניין אתכם? נסו את החיפוש למציאת תוכן נוסף

קבלו את המאמר הבא ישירות למייל!