התמודדות עם לחץ במשרות שיווק - החל מסמנכ"ל שיווק CMO שמנהל מחלקת שיווק של 50 איש ועד למנהל שיווק שעושה הכל בעצמו
איך מנהלי שיווק בכירים
שומרים על שפיות תחת לחץ בלתי פוסק?
אם יש משהו שלמדתי לאורך השנים
ובמיוחד בניהול תקציבי שיווק עצומים,
זה שצריך למצוא דרך להישאר רגוע
גם כשהכל מסביב נראה כאוטי.
אני פשוט לא לוקח ללב – זה החוק שלי.
(תחליפו תמיד את המילה כישלון במילה ניסיון)
וגם לדעת להתנתק מנטלית,
כשאני מסיים יום העבודה ונכנס לרכב,
אני משאיר את כל הלחצים במשרד ומפנה מקום לעצמי.
זה לא עניין של חוסר מחויבות, ההפך – זה מה שמאפשר לי לתת את המקסימום ולחזור לשולחן גם קריאייטיבים ופתרונות ואסטרטגיות חדשות.
האמת היא, שהרבה מנהלי שיווק מרגישים שהם צריכים להיות כל הזמן ב-"און", כאילו שהעולם יקרוס אם הם יעזבו לרגע.
אבל אני גיליתי שאם לא תלמד לנהל את הלחץ אתה תיתן לו לנהל אותך ומהר מאוד תישחק.
אני משתדל לשמור על איזון בין הלחצים של העבודה לבין החיים האישיים.
שבתות זה חופשה בחו"ל בתוך הראש שלי, אין שם גרם של הרהורי עבודה.
זה מה שנותן לי את הכוח לחזור רענן לשבוע החדש.
תראו, יש רגעים בלחץ, במיוחד כשאתה מנהל צוות גדול ומקבל החלטות חשובות שיכולת לצאת מהן היא רק אם בנית צוות מסונכרן ומנצח, כוחנו לגמרי באחדותנו, פה נכנסת החשיבות של ניהול נכון – לדעת איך לנהל את הזמן שלך, את הצוות שלך, ואיך להעביר את המסרים להנהלה בצורה ברורה. ככל שאתה יותר שקוף וברור, כך קל יותר להנהלה לראות את הוויז'ן שלך ולתת לך את הגב שאתה צריך כדי להצליח.
בסופו של דבר, אנחנו לא רק מנהלי שיווק,
אנחנו מנהיגים שמובילים צוותים ורעיונות קדימה.
ובואו נודה, אנחנו מנועי הצמיחה של החברה.
החיים בעולם השיווק יכולים להיות עמוסים בלחצים,
אבל אם יש לך את הכלים הנכונים לנהל את עצמך
ואת הסביבה שלך, אתה יכול להתמודד עם הכל.
וזה נכון אולי לכל דבר..
זו לפחות, האמת שלי.