שלושת חוקי הזהב לעיצוב חזק ומדוייק של דף הבית או דף הנחיתה

שלושת חוקי הזהב לעיצוב חזק ומדוייק של דף הבית או דף הנחיתה

שלושת חוקי הזהב לעיצוב חזק ומדוייק של דף הבית או דף הנחיתה

שלושת חוקי הזהב לעיצוב חזק ומדוייק של דף הבית או דף הנחיתה

שלושת חוקי הזהב לעיצוב חזק ומדוייק של דף הבית או דף הנחיתה

הנה נתון סטטיסטי מעניין:

כשגולש מגיע לאתר חדש, הוא ישהה בממוצע כ-5-8 שניות במהלכם יחליט אם הוא נשאר באתר או סוגר את החלון וממשיך הלאה.
השניות המעטות הללו הן גורם מכריע לחיי האינטרנט של כל עסק קטן/בינוני שעדיין איננו מוכר ונתפס כמותג ידוע (גולשים סלחניים יותר למותגים גדולים שהם מכירים).
משום כך, יש לבצע אופטימיזציה (יעול מקסימלי) באופן כמעט שוטף לדף הבית – שער הכניסה לאתר עד שמגיעים לתוצאות הטובות ביותר עבור כל עסק ועסק לפי יחודו ותכונותיו.

נטו נט

חישבו על כך בצורה הזו:
דף הבית הוא בעצם החלון ראווה של עסק שנמצא בתוך קניון ענק (האינטרנט), עמוס בעסקים דומים ולא דומים מכל הסוגים והמינים כשהמון האנשים והצרכנים הפוטנציאליים נעים בו במהירות רבה, תוך כדי שהם זורקים מבט חטוף על שלט הכניסה ועל חלון הראווה של העסק.
לפניכם שלושת חוקי זהב שמנחים אותי כמעט בכל פרויקט אינטרנטי כאשר אני ניגש לעיצוב דף הבית.
אלו כמובן רק השלבים הראשוניים אבל הם מהווים את היסודות החשובים ביותר.
קחו דף ועט ונסו להתאים כל נקודה לעסק שלכם ואיך היא תתבטא אצלכם, בסוף הרשימה תקבלו סקיצה ראשונית טובה שאיתה יהיה לכם הרבה יותר קל וברור לבצע את תהליך שדרוג דף הבית שלכם ולמקסם תוצאות:

1 – לחשוב כמו הלקוח.

נסו להתנתק לרגע מכל הידע הרב שלכם בתחומכם ולחשוב כמו קהל היעד שלכם, זה נשמע קל אבל זה לא כך, נסו להיכנס תחילה לשגרת יומו, מה הוא עושה, איך הוא מרגיש בהקשר לעסק שלכם, באיזה נקודת זמן ביום הוא יכול להזדקק לשירותים או המוצרים שלכם וכדומה, אם זה אפשרי מומלץ מאוד גם לשאול את הלקוחות שלכם מה הדבר שהכי חשוב להם, מה הם באמת היו רוצים, ממה הם מאוד מרוצים וממה לא, מידע כזה שקול לזהב טהור אם תדעו להשתמש בו נכון כבר בדף הבית.

נטו נט

2 – פחות זה יותר.

חלון הראווה שלכם, דף הבית, צריך להיות באון כללי נקי (מעט טקסטים), מינימליסטי (מינימום צבעים), מודרני, מאוורר ומואר. זה לא המקום לספר את קורות חיי העסק או תמונה של דמות שיווקית כללית שמצאתם בגוגל (זה גם לא חוקי) או למשל לפרט לפרטי פרטים את כל השירותים והמוצרים שלכם, עימדו מול המראה ודמיינו שמצלמים אתכם לפרסומת של חצי דקה, בא עליכם לספר על העסק שלכם, שננו את הטקסט שלכם מספר פעמים ולבסוף כתבו אותו, עכשיו קחו את הטקסט ונסו לתמצת לכדי 2 שורות בלבד, עם הטקסט הזה תשתמשו בכותרת הראשית או המשנית שלכם בראש העמוד.
מבנה בסיסי של דף הבית צריך בד"כ להכיל את האלמנטים לפי הסדר הבא (מראש הדף ועד לתחתית הדף):
לוגו, תפריט הניווט, כותרת ראשית, כותרת משנית במידת הצורך, ויז'ואל (תמונה) מרכזי, פרוט טקסטואלי נוסף בנקודות והנעה לפעולה.

נטו נט

3 – הנעה לפעולה – Take Action Now

חשוב לזכור שאנחנו לא מספרים סיפור או באים במטרה רק להנעים את שהות הגולשים, יש לנו מטרה ברורה: להניע את הגולשים לבצע פעולה מסויימת כבר בדף הבית בצורה בולטת וברורה.
זה יכול להיות "הזמן עכשיו", "לחץ ליצירת קשר ופרטים נוספים", או אפילו "להתרשמות מהגלריה הקלק >>" וכדומה, הנעות לפעולה שכאלה יכולות להרים העשרות אחוזים את כמות הגולשים שאכן יבצעו את הפעולה רק משום שהיא כתובה להם.

כדי לקבל את הפרקים הבאים ישירות למייל, הזינו דוא"ל:

WhatsApp
Email
Facebook
LinkedIn
תמונה של אודות המחבר

אודות המחבר

שי עגיב - יזם וטאלנט, מאמן שיווק דיגיטלי עם תשוקה לאסטרטגיה וקריאייטיב.

קבלו עדכוני תוכן חדשים ישירות למייל!