ישראל במלחמה קשה, כל המדינה עצרה ולאף אחד אין חשק לעבוד, בטח שלא למכור או לקנות שירותים ומוצרים מעבר למוצרי צריכה בסיסיים, אבל החיים, החשבונות וההוצאות לא עוצרים.
אז מה בכל זאת בעלי עסקים ואנשי שיווק יכולים לעשות?
כולנו חטפנו מכה גדולה באותו הזמן, במכה אחת הורידו את השאלטר למדינה.
אני שומע מבעלי עסקים, קולגות, לקוחות וחברים שמרגישים לא נוח לדבר וליצור קשר בנוגע לעבודה, לגיטימי ,ואפילו בסמול טוק.
גם אם זה לא נוח, חשוב לשמור על קשר!
בין אם אתם שכירים, בעלי העסק או שאתם בעצמכם לקוחות של נותני שירותים, נסו לצאת מהשגרה שנכפתה עלינו וצרו תקשרות ראשונית במעגל המקצועי שלכם.
אין צורך להתחיל לדבר מייד על כסף וביזנס עם הלקוחות, אפילו לא חייבים לדבר ישר על עבודה, אלה להתחיל עם שיחות חולין לבדוק מה אפשר לעזור או לעשות זמנית בינתיים ומשם להתקדם ברגישות… בעז"ה המלחמה תסתיים והחיים לאט יחזרו למסלולם וחוסר תקשורת רק מגדיל פערים ונוצר מתח.
כשכל אחד עוזר במה שהוא יכול – לכולם ביחד יהיה הרבה יותר טוב, הרבה יותר מהר.
💡 לשמור על קשר יום יומי בשעות הפעילות, גם אם אתם לא זזים מטר מהבית.
תהיו בגישת השפע. איך אפשר לייצר יותר הכנסות, לקצץ מותרות ולבדוק כיצד אפשר לחסוך, כל אחד בכל מה שקשור להתנהלות פיננסית העסקית והפרטית שלו. חשוב גם לעקוב אחרי ההטבות שמפרסמת המדינה והבנקים וכו' (תפעילו יותר את הנהל"ח שלכם)
מה עושים עם הקמפיינים והשיווק הממומן?
במקום לעצור\לשרוף את כל התקציב החודשי על שיווק ממומן ודומיו (שכרגע לא רלוונטי גם ככה) >
💡תוציאו אותו על עזרה(!!) לקהל היעד שלכם!
בתחום המוצרים\שירותים שלכם- זה עדיין לא הזמן למכור?
💡- אז תמצאו איך לתת בחינם משהו, מתוך שליחות ורצון לעזור.
אנחנו נמדדים גם בזמנים הכי קשים שלנו, והחוזק העסקי במהלך תקופות מאתגרות בונה אצל הלקוחות\קהל היעד אמון והערכה ונאמנות מטורפת אליכם לתקופות ארוכות, זה "קונה" אותם.
אתם לא בטוחים או רוצים להתייעץ ? דברו איתי בשמחה וללא עלות.
💡- להמשיך ואף לחזק את התוכן והפוסטים האורגניים, כמה שיותר תוכן
זה הרי קרוב מתמיד, "המשק נכנס לשגרת מלחמה", כולנו זוכרים מהקורונה את השגרה הלא שגרתית שבה המשק פועל עם הגבלות במתכונת של מגפה\מלחמה.
שאלה: האם עסקים צריכים להוריד מחירים ולעשות מבצעים אגרסיביים יותר?
התשובה ברוב המוחלט של המקרים: לא!
אסור לשחוק את הרווחיות במיוחד אחרי תקופה של הפסדים ולא חייבים לעשות את זה ברוב התחומים.
הטריק הוא דיי פשוט:
💡קחו את אותם מבצעים והצעות מכר שכבר היו לכם לפני המלחמה ותארזו אותם בעטיפה של "שגרת מלחמה"
בדיוק כמו מי שהשכיל לעשות בקורונה וידע להתאים את עצמו.
תארזו את הצעת המכר בצורה נכונה, תהיו רגישים לקהל היעד שלכם ותנו לו להרגיש שאתם עושים הכל למענו בהתחשב במצב, העיקר שהמסרים הללו יהיו גם מגובים במעשים, תעשו טוב והטוב יחזור אליכם עם חברים.
אתם בטח מכירים את גישתו המפורסמת של וורן באפט על הבורסה: כשכולם בורחים אני נכנס, וכשכולם נכנסים אני בורח..
גם במציאות הקשה של מלחמה – ישנן הזדמנויות פז שלא מתרחשות במציאות של שגרה, תחשבו על זה – אחרי שהכל עוצר הכל חייב גם להתחיל מההתחלה וזו ההזדמנות הגדולה של עסקים להחליף ספקים וכנ"ל אצל צרכנים שהקפיאו או עצרו שירותים ומוצרים ועכשיו הם יכולים לשמוע עליכם כשהם פחות מחויבים לאחרים!
כשהשוק מחליף ידיים ואתם נמצאים במשחק אז לכולם יש הזדמנויות חדשות, כי כנראה כמעט כולם יאבדו קצת מהקיים וירווחו יותר מהחדש – וזו ההזדמנות שלכם לבלוט ולהיות החדש!
אבל שי, השווקים יהיו יותר סוערים, איך תכל'ס עסקים יכולים למנף את הרשתות החברתיות לטובתם?
בעזרת 2 מהלכים:
💡שלב 1 – להתכונן – שבו לעשות שיעורי בית ותערכו למציאות חדשה. הגדירו את התוצאות העסקיות וגזרו משם אחורה את הפעולות הנדרשות, תתבססו על הפעולות שנכתבו פה, אבל הכי חשוב שפשוט תעשו עם זה משהו ולא רק תדפדפו את המאמר הזה כמו שאר הדברים שאתם נתקלים בהם ברשת.. תפעלו כבר מעכשיו – בניית אסטרטגיה חדשה ותוכנית שיווק פרקטית שתוציא לפועל את הפעולות שיש לבצע לרבות לו"ז ומשימות ברורות כך שמעקב אחריהן לא יאפשר לכם להיכשל!
💡שלב 2 – להתחיל להיות מותג בתחום שלכם, זה אפשרי!
זה מתחיל בחידוד אסטרטגיית המיתוג האישי שלכם, שזה במילים פשוטות לחשוב חזק על ה"למה" שלכם – למה שיהיה כל כך חשוב ללקוחות לרכוש את המוצרים דווקא מכם?
עליכם לארוז את עצמכם\עסק מחדש ברשתות עם נראות מעודכנת ותוכן וידאו שמשלב סטוריטלינג (שזו מילה יפה לאיך לספר את הסיפור של העסק שלכם בצורה שתעורר רושם ותבנה במוחם של הקהלים שלכם את הסיפור הייחודי שלכם כך שתשארו חקוקים בזכרונם).
וזה ממשיך ביצירת תוכן עקבי ושוטף ברשתות החברתיות שיהיה תמיד ארוז באותה אריזת תוכן שיצקתם בתהליך המיתוג האישי\עסקי שעשיתם עם עצמכם.
——-
בהצלחה!
שי עגיב.
גרסת השמע (אודיו) להאזנה
להאזנה בספוטיפ'י:
אז..מי אני בעצם?
נעים מאוד, שי עגיב – מרקטינג רוקסטאר 🤘
מעל 12 שנים שאני עוזר למותגים הגדולים בארץ,
וגם לבעלי עסקים ופרסונות לצמוח ע"י
שיווק, פרסום ותוכן – בשילוב מיתוג אישי ועסקי.
כך שהם הופכים למותג ברשתות (ובחיים)
ומשפרים רווחיות ותוצאות עסקיות
פרטים נוספים באתר https://NetoNet.co.il/
*אני זמין לכל התייעצות
גם ב-הודעות בווצאפ
פשוט צרו קשר בטלפון 0528-294929
או מלאו את הפרטים בטופס ונחזור אליכם:
הרשמה לדיוור שלי: